Від часу легалізації грального бізнесу в Україні, податкова політика в цій сфері періодично переглядалася. Деякі зміни були спровоковані масштабними подіями, інші – спробами окремих учасників ринку уникнути повного оподаткування.
На даний момент, регулюючі органи не досягли консенсусу щодо майбутнього оподаткування грального бізнесу. В основному це пов’язано з реформуванням галузі, зокрема, тенденцією до автоматизації взаємодії ліцензованих казино і букмекерських контор з державою. Однак, деякі плани вже можна обговорювати.
Історія оподаткування грального бізнесу за останні роки
Після легалізації грального бізнесу були встановлені чіткі стандарти оподаткування. Всі букмекери та казино, що використовують сертифіковані ігрові продукти і надають бездепозитні бонуси за реєстрацію, повинні були дотримуватися цих норм. Це включало оплату за користування ліцензією (щорічно) та сплату податків.
- податок на прибуток – 18%;
- податок на виграш – 18% та військовий збір 1,5%;
- податок на дохід – 18% з урахуванням виплат гравцям.
Деякі учасники грального бізнесу вважали такі податки занадто високими, тому деякі з них використовували тіньові схеми.
Після початку війни казино та букмекерські контори в Україні отримали дозвіл перейти на спрощену систему оподаткування, що передбачала сплату лише 2% податку. Однак ця зміна не принесла очікуваних результатів, оскільки значно зменшила доходи від грального бізнесу до державного бюджету. В результаті, на початку минулого року було прийнято Закон, який заборонив платникам єдиного податку з пільговою ставкою займатися організацією азартних ігор та спортивних ставок. Таким чином, податкова політика повернулася до попередніх норм. Однак і тут виникли проблеми через відсутність системи моніторингу грального бізнесу – очікувані суми податків не надходили до державного бюджету. Варто відзначити, що не всі казино вдалися до тіньових схем, оскільки в 2023 році держава отримала мільярдні суми виплат від учасників цієї галузі.
Які зміни очікувати?
В рамках реформи грального бізнесу, яку запроваджує Міністерство цифрової трансформації України, передбачені зміни до оподаткування. За словами представників цього органу виконавчої влади, найкращим варіантом буде списання відсотку не з прибутку, доходу чи кожного окремого виграшу гравця, а загалом з обороту. Тобто пропонується оподатковувати кожну суму, яка поступає на рахунки клієнтів гральних закладів і робити це в автоматичному режимі.
“Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри”
“Важливо пам’ятати, що гральний бізнес – це не лише розвага, але й важлива сфера економіки, яка повинна бути регульована і контрольована. Податкова політика в цій галузі повинна бути чіткою, прозорою та справедливою.”
Висновок
Оподаткування грального бізнесу в Україні пройшло довгий шлях від легалізації до сьогоднішнього дня. Попри всі зміни, важливо зберегти баланс між потребами держави і інтересами учасників ринку. Майбутнє оподаткування грального бізнесу залежить від ефективності реформ та здатності уряду адаптуватися до змін у цій галузі.
Від часу легалізації грального бізнесу в Україні, податкова політика в цій сфері періодично переглядалася. Деякі зміни були спровоковані масштабними подіями, інші – спробами окремих учасників ринку уникнути повного оподаткування.
На даний момент, регулюючі органи не досягли консенсусу щодо майбутнього оподаткування грального бізнесу. В основному це пов’язано з реформуванням галузі, зокрема, тенденцією до автоматизації взаємодії ліцензованих казино і букмекерських контор з державою. Однак, деякі плани вже можна обговорювати.
Історія оподаткування грального бізнесу за останні роки
Після легалізації грального бізнесу були встановлені чіткі стандарти оподаткування. Всі букмекери та казино, що використовують сертифіковані ігрові продукти і надають бездепозитні бонуси за реєстрацію, повинні були дотримуватися цих норм. Це включало оплату за користування ліцензією (щорічно) та сплату податків, зокрема:
- податок на прибуток – 18%;
- податок на виграш – 18% та військовий збір 1,5%;
- податок на дохід – 18% з урахуванням виплат гравцям.
Деякі учасники грального бізнесу вважали такі податки занадто високими, тому деякі з них використовували тіньові схеми.
Після початку війни казино та букмекерські контори в Україні отримали дозвіл перейти на спрощену систему оподаткування, що передбачала сплату лише 2% податку. Однак ця зміна не принесла очікуваних результатів, оскільки значно зменшила доходи від грального бізнесу до державного бюджету. В результаті, на початку минулого року було прийнято Закон, який заборонив платникам єдиного податку з пільговою ставкою займатися організацією азартних ігор та спортивних ставок. Таким чином, податкова політика повернулася до попередніх норм. Однак і тут виникли проблеми через відсутність системи моніторингу грального бізнесу – очікувані суми податків не надходили до державного бюджету. Варто відзначити, що не всі казино вдалися до тіньових схем, оскільки в 2023 році держава отримала мільярдні суми виплат від учасників цієї галузі.
Які зміни очікувати?
В рамках реформи грального бізнесу, яку запроваджує Міністерство цифрової трансформації України, передбачені зміни до оподаткування. За словами представників цього органу виконавчої влади, найкращим варіантом буде списання відсотку не з прибутку, доходу чи кожного окремого виграшу гравця, а загалом з обороту. Тобто пропонується оподатковувати кожну суму, яка поступає на рахунки клієнтів гральних закладів і робити це в автоматичному режимі.
“Участь в азартних іграх може викликати ігрову залежність. Дотримуйтеся правил (принципів) відповідальної гри”
Цитата автора сайту
“Важливо пам’ятати, що гральний бізнес – це не лише розвага, але й важлива сфера економіки, яка повинна бути регульована і контрольована. Податкова політика в цій галузі повинна бути чіткою, прозорою та справедливою.”
Висновок автора сайту
Оподаткування грального бізнесу в Україні пройшло довгий шлях від легалізації до сьогоднішнього дня. Попри всі зміни, важливо зберегти баланс між потребами держави і інтересами учасників ринку. Майбутнє оподаткування грального бізнесу залежить від ефективності реформ та здатності уряду адаптуватися до змін у цій галузі.
Джерело: telegraf.in.ua