Що таке прес-реліз та як його написати: поради, приклади, зразки
Прес-реліз – один із головних інструментів піарника. Грамотно написаний прес-реліз є ще й ефективним інструментом. У статті розповідаємо, як отримати від нього максимум.
За даними дослідження CISION , 35% журналістів називають прес-релізи найкориснішим джерелом інформації та 20% журналістів стверджують, що вони довіряють прес-релізам.
Прес-релізи залишаються головним засобом донесення інформації брендів до журналістів. У статті розповідаємо про правила написання та надсилання прес-релізів у ЗМІ, які збільшать шанси на публікацію.
Що таке прес-реліз
Прес-реліз – це розповідь про події компанії:
фінансові результати,
благодійні акції,
заходи,
запуск нових продуктів,
угоди злиття та поглинання,
завершення нового раунду інвестицій та ін.
Головне у прес-релізі — інфопривід — про що ви хочете розповісти журналісту та його читачам. На цей базис, як на фундамент, вкладаються інші «цеглини» структури, про які ми розповімо нижче.
Види прес-релізу
Залежно від мети публікації прес-реліз може бути:
Інформаційний – покликаний поінформувати широку громадськість про дію компанії. Інформаційні прес-релізи також поділяють на теми: продуктовий, фінансовий або інвестиційний, HR, проектний або реліз-кейс.
Анонсуючий — розповідає про майбутню подію: прес-конференцію, захід тощо.
Пост-реліз — розповідає про події, що вже минули.
У світі азартних ігор постійно відбуваються зміни і оновлення, які не залишають байдужими гравців та фанатів азарту. Сьогодні ми запрошуємо вас в захоплюючу подорож світом азартних ігор, а саме в головні новини про казино онлайн та стратегії гри в ставки на спорт.
Ігри казино вже давно залишаються однією з найпопулярніших розваг для мільйонів людей по всьому світу. Вони завжди викликають захоплення і допомагають відпочити, а також, можливо, виграти значну суму грошей. Проте світ азартних ігор постійно розвивається, і наша стаття присвячена саме тим новинам, які роблять гру в казино онлайн ще захопливішою та цікавішою.
Отже, готуйтеся до захоплюючої подорожі у світ азарту та ризику. Головні новини про казино та стратегії гри в ігри казино онлайн чекають на вас, і ми гарантуємо, що ця подорож буде незабутньою та захоплюючою. Приєднуйтеся до нас, і разом ми розкриємо всі таємниці та можливості цього захопливого світу!
Українська iGaming-компанія FAVBET продовжує залучати до співпраці «базованих» кіберспортсменів та стрімерів, що виробляють якісний україномовний контент. Тож сьогодні FAVBET з…
26 березня в Україні за підтримки соціально-відповідального бізнесу відкрилась перша спеціалізована установа для комплексної допомоги людям з ризиком ігрової залежності,…
У березні в Олімпійському домі відбулася зустріч членів «Національної платформи доброчесності спорту» із представниками Федерації бадмінтону України. Захід присвятили питанням…
Легальне онлайн-казино FAVBET продовжує радувати гравців новинками та цікавими промо. Нещодавно ігротека оператора поповнилась слотами розробників «Гри року 2023» Hacksaw…
Яким має бути інфопривід
Ми вже сказали, що найголовніше у прес-релізі – це інфопривід. Інфопривід близький за своєю суттю до новини, тільки під новиною зазвичай розуміється вже опублікована інформація. Інфопривід — це сам сюжет історії, про яку можна написати коротку замітку, аналіз за участю експертів, або огляд.
У контексті прес-релізу для опису інфоприводу можна використовувати методику 5W+H , яку розробив Марк Шеррінгтон для новин. Літери W і H позначають початок питань англійською мовою, які варто поставити під час підготовки новини:
What? — Що новина? Що трапилося?
Why? – Чому це сталось?
Who? – Хто став учасником новини? Хто взяв участь у події?
Where? — Де відбувається подія чи новина?
When? – Коли?
How? – Як розвивалася подія? Подробиці із зазначенням фактів та цифр.
Візуальна складова
Не всякий інфопривід можна проілюструвати, але, якщо є така можливість, її треба використати: картинки привертають увагу, допомагають наочно пояснити тему та роблять будь-який матеріал цікавішим.
Майбутній захід можна проілюструвати фотографіями виступаючих або афішів, який пройшов фотографіями події, фінансові показники графікою, запуск лінійки продуктів їх фотографіями або рендерами.
До речі, якщо ви запускаєте нову лінійку продуктів, фірмовий брендований одяг, будь-які косметичні засоби або FMCG-продукти, візуальна складова відіграє в подібних інфоприводах першорядну роль. Варто продумати не лише стандартну фотосесію, а й презентацію, а іноді й відеоролик, який підтримує запуск новини.
Існують також новини, які складніше проілюструвати реальними фотографіями чи відео. Так, до прес-релізу про запуск нового IT-продукту можна додати скріншоти з сайту або мобільного додатку. А для новини про новий раунд інвестицій підійдуть скріншоти із презентації з графіком зростання аудиторії стартапу або з таблицею із ключовими фінансовими показниками.
Важливо відзначити, що журналісти не люблять важких файлів, які забивають пошту. Тому рекомендуємо надсилати всі візуальні матеріали посиланням на папку у хмарі.
Критерії опису події
У прес-релізах немає єдиного правила опису події. Головне – змінювати опис залежно від події. Розберемо з прикладу.
Уявимо, що сталося НП. Тоді наш опис має будуватися так: чи постраждали люди? (насамперед) → як це вплине на життя людей та виробництво? → які причини? → які терміни ліквідації наслідків? → що компанія зробить, щоб ліквідувати наслідки та уникнути такого у майбутньому?
А якщо, наприклад, прес-реліз присвячений зборам акціонерів, важливо підсвітити такі аспекти: хто брав участь у зборах? → яка у нього мета? → які рішення було ухвалено? Як вони можуть вплинути на майбутнє?
Структура прес-релізу
Структура прес-релізу має бути близька до структури новини — від найважливішого у вашому інформаційному повідомленні до деталей. Нижче наведено універсальний шаблон прес-релізу, який можна застосовувати під будь-яке повідомлення:
Заголовок – повинен заявляти ваш інфопривід.
Лід – короткий опис інфоприводу.
Основний текст:
Опис події за правилом 5W – Що?/Де?/Коли?/Хто?/Чому?
Ключові тези, які ви бажаєте донести до читача.
Коментар представника компанії чи героя релізу.
Блок про компанію.
Контакти, посилання.
При використанні цифр додаємо наочне порівняння (стало/було).
Поради для ідеального прес-релізу
Навіть найідеальніший реліз із найцікавішим інфоприводом може бути проігнорований журналістом, якщо у вашому тексті є помилки, якщо він потрапив не в ті руки або просто написаний не під формат ЗМІ. Нижче ми наводимо поради щодо того, як завершити «шлях» вашого прес-релізу та максимально збільшувати його шанси на публікацію.
Перевірте всі дані
Тут важливо не помилитися, інакше через пару хвилин після публікації ваші цитати красуватимуться в Telegram-каналах на кшталт «Бещадний піарник» або «UnderПяр» (а негативний PR, звичайно, теж PR, але не завжди хороший). Тому на даному етапі варто перевіряти ще раз усі факти, цитати і цифри. Також проаналізуйте аудиторію ЗМІ та подумайте, яка новина може бути важливою для неї.
З’ясуйте, кому і як надсилати прес-релізи
Не забуваймо, що під різні ЗМІ потрібні різні прес-релізи: адаптуйте тексти та інфоприводи під тематику вибраних медіа. Особливо це стосується lifestyle та fashion видань, які просто пропустять ваш лист із релізом, написаним для «Відомостей».
Наприклад, діловим ЗМІ цікава компанія з погляду фактів, цифр та значення події.
А громадським ЗМІ цікава людина. Тут необхідна оцінка, як та чи інша подія впливає на «просту» людину, чим вона їй може допомогти.
Освіжіть список журналістів
Використовуйте лише свіжі списки журналістів — тож ймовірність того, що ваш прес-реліз відправлять до папки «спам», знижується. Наприклад, можна подивитися ТОП найбільш значущих ЗМІ або зробити рейтинг медіа за помітністю та охопленням у конкретній галузі чи регіоні.
Оформіть лист
До оформлення прес-релізу варто підійти так само відповідально, як і його написання. Журналісти люблять, коли текст релізу міститься у «тілі» листа, а темі листа — заголовок. У додатку можна прикріпити текст або додати посилання на диск із додатковими матеріалами.
Оцініть ефективність
Найприємніша частина роботи після розсилки релізу — «збирання врожаю» або створення звіту з посиланнями на публікації, що вийшли. Подібний звіт називають “кліпінгом” від англійського слова clip – збирати. Звіт повинен включати посилання на всі публікації, що вийшли, або на найпомітніші, якщо матеріалів вийшло багато. Також буде корисно вказати загальне охоплення новини. Оцінити результати всіх виходів у ЗМІ та подивитися, які прес-релізи були найбільш затребувані, допоможе функція прес-кліпінгу у СКАН. У ньому відображаються всі передруки (а також передруковані фрагменти) та повнота цитування.
На малюнку нижче ми бачимо, що новина була згадана у 147 публікаціях, а повнота цитування склала 28% — тобто майже третину прес-релізу журналісти забирали до своїх матеріалів. Також графік демонструє, коли прес-реліз передрукували найбільше — 8-го та 10-го вересня.
На тепловій карті можна побачити уривки, які друкували частіше за інших: чим яскравіше виділено фрагмент, тим частіше його передруковували.
У звіті можна переглянути список ЗМІ, які передрукували прес-реліз:
Правильно написані прес-релізи є ефективним способом комунікації зі ЗМІ. Головне — дотримуватися простих правил: надсилайте журналістам новини, що відповідають їхнім інтересам та інтересам цільової аудиторії, завжди наголошуйте на матеріалі конкретні факти та цифри, пишіть максимально просто без канцеляриту та штампів і не забувайте про грамотне оформлення. А оцінити ефективність прес-релізів допоможе СКАН.